Når du henter dit barn

Efter en skøn dag med leg, aktiviteter, læring og dannelse glæder jeres barn sig rigtig meget til i kommer og henter. Giv derfor jeres barn jeres udelte opmærksomhed, når i kommer for at hente. Når i har fået hilst på hinanden, kan I tale med personalet, pakke tasker eller lignende.

Vi arbejder med at gøre børn selvhjulpne. Det inkluderer også, at børnene rydder op efter sig selv. Hjælp derfor gerne jeres barn til at få ryddet op, afslutte legen med legekammeraten og sig farvel til en voksen.

I garderoben vil vi meget gerne bede om jeres hjælp til at holde jeres barns plads ryddelig. Hvis der ligger tegninger på garderobepladsen, så tag den med hjem. Barnet har lagt den der for det samme. Jakker skal hænges på plads og sko skal stilles op på pladsen, så de er til at finde dagen efter. Og i hjælper også med at passe på de ansattes arbejdsmiljø, så de ikke skal bukke sig ned mange gange for at samle op, når garderoben skal fejes ved lukketid.