Hvem er vi

Stengården; et hus med nærvær

Hjertelig velkommen til Stengården! Vi er et af Egedal kommunes mindste dagtilbud. Vi har tre aldersopdelte stuer, hvor vi hver dag kommer på arbejde for at skabe den bedste dag for alle børn. Vi har et tæt samarbejde mellem alle tre stuer.

Vi er et hus, hvor alle børn og voksne kender hinanden, hvilket skaber tryghed og de bedste betingelser for nærværende voksne med tid til fordybelse.

I Stengården arbejder vi med troen på det enkelte barn.

I Stengården behandler vi alle ens ved at behandle alle forskelligt. Det betyder, at vi tager udgangspunkt i det enkelte barns personlighed, udvikling og kompetencer.

Det er vigtigt for os, at Stengården er et rart sted at være for alle, og hvor forældre er trygge og glade ved at aflevere deres børn. Vi oplever, at et tæt forældresamarbejde, med en kontinuerlig dialog er med til at skabe, et trygt miljø, hvor det enkelte barn udvikler sig gennem nærvær, leg, fysisk udfoldelse, dialog og glæde.

Troen på det enkelte barn:

Vi tror på, at alle børn gerne vil gøre deres bedste.

Vi tror på, at alle børn gerne vil anerkendes for dem de er, og det de kan.

Vi tror på, at alle børn gerne vil samarbejde.

Vi tror på, at alle børn er unikke.

Vi tror på, at alle børn udvikler sig i deres eget tempo, når de får mulighederne.