Trivselsvurdering

I Stengården følger vi børnenes udvikling tæt. Et af de redskaber vi har til det er trivselsvurderinger, som udarbejdes i Hjernen & Hjertet. To gange årligt udarbejder vi trivselsvurderinger – også kaldet TOPI - på alle børn. Børnene kan placeres i tre kategorier; trivsel, bekymring og stærk bekymring. Hvis vi har en bekymring for jeres barns udvikling, vil i altid blive inddraget, så vi i samarbejde kan lave en handleplan, der igen kan få jeres barn i trivsel.

I nogle tilfælde vil vi også anbefale, at vi inddrager husets logopæd eller psykolog.

Når børnenes trivsel vurderes kigger vi rundt om hele barnet lige fra sprog, motorik til sociale samspil. Et barn kan godt blive placeret i bekymring, fordi vi har en opmærksomhed på den sproglige udvikling, men at barnet i øvrigt trives fint og er glad.

En gang årligt bliver der udarbejdet en ressourceprofil på alle børn. Den kan give os et godt billede af, hvor barnet er i sin udvikling samt styrker og udfordringer. Trivselsvurderingerne bruger vi altså til at målrette vores pædagogiske arbejde med det enkelte barn.