Gode råd før dit barn starter

Når I har fået plads hos os i Stengården vil vi meget gerne have, at i ringer og aftaler tid til at komme på besøg, hvis i ikke allerede har været det. Ellers kan i ringe og aftale, hvordan opstarten og indkøringen skal planlægges.

Vi har lavet en folder til vuggestuebarnet, som I kan orientere jer i, men et par hurtige gode råd vil være:

• Træn dit barn i at blive passet af andre, hvis i ikke har gjort det tidligere.
  • Øv jer på, at jeres barn kan falde i søvn uden at blive trillet i barnevogn eller rokket i søvn.
  • Arbejd henimod, at barnet kan spise rugbrød og andet fast føde inden vuggestuestart.
  • Hvis jeres barn fortsat bliver ammet, så få amningen passet ind, så det passer med jeres nye dagsrytme.

Børnehavebørn har ofte gået i andre dagtilbud, og barnet er derfor vant til at blive passet ude. Men vi vil altid anbefale, at i kommer på besøg sammen med jeres barn, så det kan få sat ansigt på de nye voksne og børn. Det kan give ro for barnet, der i forvejen oplever et skifte i sit liv for eksempel i forbindelse med en flytning.

Vi vil også meget gerne høre lidt om jeres barn inden start. Specielt hvis der er nogle særlige ting, vi skal tage hensyn til.