Det gode samarbejde

I er som forældre vores vigtigste samarbejdspartnere. Det er jer, der kender jeres barn bedst!

Vi har fornøjelsen af at være sammen med jeres barn i mange timer i løbet af dagen, og kan bidrage med vores oplevelse af barnets udvikling. Vi ser jeres barn i andre og ofte større sammenhænge, da børn i dagtilbud er en del af et stort fællesskab.

Vores pædagogiske arbejde med jeres barn er også afhængig af dialogen med jer. Hvis der sker vigtige ting i hjemmet, er det vigtigt, at i giver os besked, da jeres barn godt kan reagere anderledes end normalt.

Forældresamtaler

I løbet af jeres barns tid i Stengården tilbyder vi som minimum en samtale efter ca. 3 måneder, hvor vi taler om, hvordan i synes det går, og vi bidrager med vores oplevelse.

Når jeres barn nærmer sig skolealderen, vil vi også invitere jer til en samtale, hvor vi sammen kan drøfte, hvad vi i fællesskab skal have fokus på frem mod SFO og skolestart.

Udover de to samtaler vil der kunne forekomme flere møder. Enten fordi vi oplever, at jeres barn er udfordret på nogle punkter eller fordi i har behov for at have en mere fokuseret samtale, end den vi kan have i den daglige dialog.

Forældreinddragelse

Vi ønsker, at i som forældre er inddraget i Stengårdens hverdag samt til arrangementer. Vi arbejder derfor altid på, at forældre kan bidrage med hjælp til for eksempel sommerfest, julefest, blomsterdag og praktisk hjælp til ophæng af hylder eller lignende.

Forældremøde og forældreråd

Vi har en gang om året forældremøde. Det er forskelligt, hvad indholdet er. Men det er ofte her, vi har mulighed for at fortælle jer mere omkring vores pædagogiske arbejde på jeres barns stue. Vi kan også have inviteret en oplægsholder.

På forældremødet er der også mulighed for at melde sig til Stengårdens forældreråd. I forældrerådet holder vi møde 4 gange årligt. Her bliver forældre inviteret lidt tættere på den daglige drift. Forældrerådet har mulighed for at bidrage til udviklingen af Stengården ved at bringe emner op på møder, arrangere forældrekaffe, påvirke beslutninger samt deltage i ansættelsessamtaler af pædagoger samt leder.

Vi vælger også en repræsentant til Område Stenløses områdebestyrelse.